Bebisen ska börja skolan!!!

Jaa, jag kan bara inte fatta det. Min bebis.. Min minsta, min sista bebis. Ska. Börja. Skolan.

Jag kommer aldrig att glömma den dagen jag själv skulle börja i Öregrunds skola. Jag var (nästan) nio år och hade flyttat från Gimo (säg det inte till nån, att jag är därifrån) Jag skulle börja i tredje klass, i en ny skola, på ett nytt ställe. Men det som sitter djupast i minnet är; Jag hade fått nya kläder!! Svarta manchesterbyxor och en gul-och-vitrandig t-shirt. Jag var världens malligaste, lyckligaste och finaste. Tänk, jag minns inte vad jag åt till middag i går, men det sitter :)
 
Julia och jag var till Uppsala häromdagen och inhandlade nya skolkläder till gossen våran. Han är inte heller så bortskämd med att få nya kläder, men det är som sagt var något speciellt med skolstart. Då ska man ha lite nytt. Ny ryggsäck också såklart. Finaste skolpojken våran :)

Idag berättade Adrian att han önskade sig ett Nintendo DS (tror det heter så) i julklapp.
-Ja, men då kanske det inte blir så många fler julklappar, eftersom det är ganska dyrt ,säger jag.
- Men, jag önskar ju mig det av Tomten, så då kostar det inget :) säger gossen klokt..






Kommentarer
Postat av: Anonym

Att ni aldrig tänkt på det, klart att Tomten får stå för fiolerna när det lackar mot Jul.

Visst är det väl kul Lillasicka... Du skriver så fantastiskt att det uppskattas av både småbarnsföräldrar, medelålders kärringar, sportidioter och impotenta kattstrypare. Wow!

2011-08-13 @ 09:15:44
Postat av: Peter

Glömde namnet, som vanligt.

2011-08-13 @ 09:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0