Fredag idag igen..

Jaa, veckorna bara susar fram! Måndag- fredag. Däremellan bara nåt man passerar raskt. Nu är det elva dagar kvar till vår eventuella resa. Här tas inte ut nån glädje i förskott inte. Jag borde väl packa om väskorna nån dag. Tar det sen...  På söndag var det meningen att vi skulla ha kommit hem, egentligen..

Annars då? Idag får vi besök av Tant Social. Vet inte vad hon heter och vad hon har för uppgift, men jag vet att hon arbetar på kommunen och har hand om kontaktfamiljeriet. Jag bjuder henne på bullar så kanske hon förlänger kontraktet...?

Och idag ska jag prata med Adrians fröken på skolan ang hösten. Fatta att lillskiten ska börja i skolan..??!! Förskoleklass heter det, säger gossen. Men skola är det tamejtusan iaf! USCH!! Vår äldsta tar studenten och vår minsta börjar skolan.. Hmm..
Appropå skolan.. Jag måste väl ta mig själv i kragen och komma på vad jag ska bli när jag blir stor..? Jag har ju inget jobb när Adrians ass tar slut.. När jag var trettio tyckte jag att jag var för gammal för skolbänken. Nu har det helt plötsligt gått tio år till..?
MENVADSKAJAGBLINÄRJAGBLIRSTOOOORDÅ??? Inte blir jag större iaf. Snarare mindre.. Kul att vara 153 cm i utgångsläge och sen få typ benskörhet och krympa femton cm...?
Tar det sen!

Nej nu ska jag googla på nåt gott att äta så här på fredagen. Nåt med kött?? Det var länge sen. Jula bad speciellt att få slippa äta rester till middag idag. Vad hon nu menade med det..??

 


Kommentarer
Postat av: Peter

Ibland (rätt ofta faktiskt) njuter jag när jag läser det du skriver. Du har humor, jäntbyting, och du kan förmedla dramatik till oss läsare som få andra. Jag är rätt säker på att vi skulle ha din blogg som startsida även om inte allt fansskap skulle drabba just din familj. Det räcker alldeles utmärkt med din humor! Men kanske dottern inte uppskattar humorn att bli uppkallad efter ett lågprisföretag i "Biltemabranchen", eller?

2011-03-18 @ 20:03:49
Postat av: Lillasicka

Jula :) Och jag som inte ens hunnit öppna vinflaskan...

2011-03-18 @ 22:02:30
Postat av: Peter

Hoppas vinet smakade bra! Månen är just nu så nära jorden att när man pissar bakom husknuten har det en tentends att dra lite till vänster... I morgon spelar Djurgår'n mot renskötarna från Luleå den avgörande sjunde matchen för att nå semifinal i SM-slutspelet i ishockey. DIF låg under med 3-0 i matcher men har stånkat sig upp till 3-3. Vinner de i morgon har klubben i mitt hjärta skrivit idrottshistoria. lillasicka!!! Bara för en gång i livet... håll för helvete tummarna! Jag har hållit tummarna så många gånger för dig så någon jävla ordning måste det vara.

PS mitt vin var åtminstone gott!

2011-03-19 @ 19:42:57
Postat av: Lillasicka

Det där med pisset funkade inte. Jag testade. Vilka var det jag skulle hålla tummarna för? Det blev för långt och för många siffror. Va det fotboll?? Nä, handb.. Hockey? Jag gillar inte tennis heller.

2011-03-19 @ 21:29:24
Postat av: Lillasicka

Peter, jag väntar fortfarande på att du ska starta DIN blogg..!! Tänk att ha den som startsida...

2011-03-20 @ 08:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0