Är det vår, sommar eller höst??

Ja, ena sekunden av med kläderna och svettas. Andra stunden paraply och galonisar. Och alltid vindskyddet med! Hy haan vad det blåser.
Jag skulle kunna tänka mig riktig sommar snart. För nu. Just idag har jag vaxat klart båda båtarna :) Okej. Bottenmålningen är inte gjord, jag vet. Men om vi ger det en eller två dar, så kanske vi kan sjösätta sen!!! Aj lavv itt!
I övrigt på Brunnsgatan så rustas här för kalas. Igen. Nu är det Julias tur! Våran lilla skitungeflicka tar studenten på onsdag!!! Hon som var en liten plutt på fyrtiosju centimeter och knappa tre kilo har nu gått klart sina tretton år i skolan :) Och vad jag antar och tror, inte med dom allra sämsta betygen heller! Det är mammas flicka det ;)
Som hon kämpat, slitit, gråtit och övat är hon verkligen värd en alldeles egen dag :)

Och första skolföräldrarmötet för lillskitunge-Adrian har jag varit på i veckan också! Tänk att han nu då ska börja skolan, precis när Julia slutar den.. Som jag sagt förr; Jäkligt taskig planering! Men det är det värt ;)
Jag vet inte hur vi ska få ihop det här med morgontrött son med att skolan ska börja 08.00 varje morgon. Suck. Varför plåga barnen redan då dom är sex år unga att gå upp kl 7. Jag menar, okej nu när det är ljust ute och fåglarna kvittrar. Men tänk november.. december.. januari.. februari.. Inga fåglar vakna då inte.. Hy haan! Men som sagt. Han har ju bara tretton år framför sig i skolan ;) Vi får se ljust på saken. Och sen har han ju bara 50 år kvar att jobba efter det han gått ut skolan!! Tänk positivt, tänk positivt, tänk po...

David då? Älskade mellanskitungen har ju så smått återupptagit sitt crossåkande igen. Till sin pappas stora förtjusning. Då fick ju jag en anledning att inte sluta äta på naglarna. Nu ska man alltså sitta här och vara orolig och nervös igen. Suck. Jag trodde den tiden var förbi.. Nu i helgen är det första tävlingen på flera år. I Linköping. Nästan granngårds? Eller inte.

Ja ja. Små barn små, billiga leksaker. Stora barn stora, dyra leksaker.



Kommentarer
Postat av: Peter

Tiden går! Du ska se att du knappt hinner ut och skotta snö förrän tretton år rasslat iväg och Adrian slutat skolan. Däremellan kommer du att vara upptagen med förberedelser för möhippor, svensexor, bröllop, barndop....

Jag läser i UNT att vår gamle datalärare Christer Fernqvist hamnat i lite blåsväder. Vi kanske ska kliva upp på pallisaderna och ta med oss lite material till vindskydd för fröken Christer!

2011-06-01 @ 11:50:28
Postat av: Peter

Vi kan nog kliva ner igen! Jag tror jag tog fel fröken Christer!

2011-06-02 @ 22:14:07
Postat av: Lillasicka

Jaha.. Ja han heter väl Lyr.. någonting??

2011-06-03 @ 18:30:26
Postat av: Peter

Lätt Alzheimers! MYCKET lätt!

2011-06-04 @ 20:26:54
Postat av: Lillasicka

Du?? Alzheimers? Välkommen i klubben då :)

2011-06-05 @ 20:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0