PUUUST!! Barnkalaset över för det här året :)

Ååh, vad skönt!! Och det gick så bra.
Jag ska vara helt ärlig. Jag gillar inte att hålla i barnkalas. Neej, usch. Jobbigt! Läskigt!! Och ändå har jag jobbat med barn i femton år. Det hjälper inte.
Adrian ville ju som vanligt bjuda hela Öregrund på sitt kalas. Förra året fick han bjuda sin dagisavdelning och vi hade ett stort (läskigt) kalas i sporthallen, men i år sa mamman;  Nej! I år blir det bara killarna. Det kom fyra stycken och vi hade det så trevligt och roligt :) Adrian hade beställt toast och (mjölkfri) glass. Efter det hade vi skattjakt i trädgården :)
Innan gästerna kom sa gossen;
- Det är faktiskt svårare än man kan tro..!
- Vadå??, säger jag
- Att tacka för presenten. Man tror att det ska vara så lätt, men sen är det faktiskt jätte svårt..
Ååå, lilla tussen. Sånt går han och ororar sig för :)

Jag går också och oroar mig just nu. Inte för att inte kunna tacka. Nej, för att åka tåg och tunnelbana alldeles själv i den kungliga huvudstaden. Joo, jag ska på arbetsledarutbildning i Stockholm på tisdag och onsdag. Eftersom jag inte törs köra ända in till stan så får jag sova hos kompis Cecilia, i Täby. Skitbra tänkte jag. Tills jag kom på att jag faktiskt måste åka in till självaste stan både tisdag och onsdag. Och tillbaka. Själv. Med tåg OCH tunnelbana. Helvete. Varför finns det inga direktbussar eller nåt? Skitläskigt ju.
 Inget lokalsinne har jag heller. Och en tendens att bli skitnödig så fort jag går vilse.. Oj, hur ska det bli??
Undrar vad det kostar att åka taxi... Suck.

Kolla gärna på lokaltevenyheterna på tisdag och onsdag om dom säger nåt om en förvirrad kvinna som har skitit ner sig ute i Tensta, Haninge eller Kungens kurva. Då är det bara jag som inte hittat till kursen.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha ha !!!de går nog JÄTTE bra:-) Arbetsledarutbildning?allmänt eller är det inom något speciellt område? Kramiz

2011-05-09 @ 12:17:52
Postat av: Lillasicka

Inom Assistansia.. Jag är ju arbetsledare över mina fina assistenter jag :) Känns väldigt bra att jag då är det även över min man...

2011-05-09 @ 17:19:44
Postat av: Anniki

Över den sista assistenten hoppas jag att du redan chefar över :)! stackars dig som har haft barnkalas hur får man dom små liven nöjda och lyckliga? håller med Adrian hur tackar man så alla vet att man är glad?! Kram

2011-05-09 @ 17:44:08
Postat av: Peter

Det där kommer att gå bra! Men vad ska du med arbetsledarutbildning till? Du verkar ju kunna basa rätt bra ändå ;) Såg du...? Inte ett ord om sport!

2011-05-09 @ 20:07:41
Postat av: Sofie Edin

Lycka till, det kommer att gå skit(!) bra ska du se ;)

2011-05-09 @ 21:23:26
Postat av: Sofie Edin

Lycka till, det kommer att gå skit(!) bra ska du se ;)

2011-05-09 @ 21:23:42
Postat av: Sofie Edin

Lycka till, det kommer att gå skit(!) bra ska du se ;)

2011-05-09 @ 21:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0