Det skiter sej ibland, men hoppas det löser sej sa han som sket i slasken..

Ja, nu var det ju då min jobbarhelg och vädret såg tillochmed ut att bli trist. Kanot! Trodde jag.. 
Men i natt blev gossen riktigt dålig!! :( Febern var så hög att han bara låg och flämtade och yrade, med värsta tillhörande huvudvärk! Stackars, stackars liten!! Inte kul för en mamma att åka till jobbet då! Det kommer alltid så tvärt på den ungen. Ingen förvarning alls..
Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen innan jag for och när dom också lät oroliga kändes det ännu sämre att bege sig till Gimo :(  Om inte huvudvärken blev bättre så ville dom att vi skulle komma in.

Adrian frågade mig med fyrtiograders feber; Mamma jag vill vara hemma från skolan idag. Får jag det...?

Jag jobbade till klockan blev två, sen kom en vikarie och bytte av mig. Pust!! Tur att det finns snälla människor ibland :)
Lilla lilla tuss! Han är ju inte annars den direkt lugna sorten, men nu är han totalt däckad. Kan det vara influensan tro?
Ja ja.. I morrn blir det iaf arbete mellan 8.00 och 21.30. Då får grabbarna reda sig bäst de vill och kan..
Det borde ju vara värst det första dygnet, väl..? Och pappan är så duktig han me ;) Men det är bra blödigt att vara mamma. Så är det bara..

Jag minns så väl när jag var liten och var sjuk. Då fick jag sockerdricka och serietidning :)
Det var riktigt lyxigt ska jag säga! Och så minns jag när jag fick "äggsjuka" (urinvägsinfektion) Jag och pappa satt en hel dag på sjukhuset för att jag skulle kissa i en burk. Jo tjena. Kissa på beställning har aldrig varit min starka sida :D Gick inge bra alls :)

Nu måste jag nog få dra en fräckis! Mormor köpte "den barnförbjudna" dassboken till Julia..

" Bonden Roland blev änkling på äldre dar men hade fortfarande sexdriften kvar. När han träffade grannen Lennart, som hade blivit änkling flera år tidigare, frågade han hur han löste det hela när frun var borta.
- Jag brukar ta suggan, svarade Lennart.
Några dar senare träffades de två igen och då var Roland sårig och blåslagen i ansiktet.
-Vad har hänt? frågade Lennart.
-Jo, jag gjorde som du sa, men suggan blev ilsken när jag vände henne på rygg, så hon sparkade och bet mig.
-Men varför var du tvungen att vända henne på rygg då?
-Jag tänkte att det skulle vara mysigt att pussas lite också.. 

:) Go´kväll kära vänner.. 



Kommentarer
Postat av: dubbel W

Ja, han där Roland fattar ju ingenting:)

2012-03-06 @ 20:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0