OFG..

- Mamma, får jag äta det här?
- Vänta, vänta jag ska läsa!!!
Ja, är det så vi nu ska leva vårt liv? Jag vet faktiskt inte. Min magkänsla och google har fått mig att tro att Adrians problem kan lindras med att ta bort allt "konstgjort" i maten. Och det är tamejfaan inte lätt ska jag tala om. Finns det nåt som inte innehåller förtjockningsmedel, konstgjorda smakämnen, konserveringsämnen och färgämnen?
Varför tror jag nu detta?? Jaa, för att jag försöker gripa efter minsta lilla halmstrå som innebär hopp.
Tandläkaren, som gjorde de tre bautastora biopsierna som fick sys på tre ställen i munnen, kunde inte ge mig ett enda vettigt svar på frågan: Vad gör man åt detta??
Mag-tarm-läkaren såg ingenting på tarmar och i magsäck (vilket jag till en början såg som endast positivt) Så vad är det då han råkat ut för, gossen...
 
Oralfacial granulomatos, förkortas OFG. En sjukdom som är väldigt sällsynt. Den drabbar ca 0,1 % av befolkningen. Diagnostiseras oftast alltför sent in i sjukdomen. Sjukdomen är starkt förknippad med Chrons sjukdom (en kronisk inflammation i tarmen).
Symtomen är svullna läppar och insida kind, munvinkelragader, tjockt, bulligt tandkött som går ner en bit på tänderna.m.m.m.
Nu har jag försökt förklara på ren svenska..
Min egen svenska säger DET ÄR SÅ JÄVLA ÖVERJÄVLIGT ATT DENNA GOSSE SKALL BEHÖVA DRABBAS IGEN!!!!!!!
Varför? Varför?? Varför???
Adrian har tydligen inte fått Chrons ännu, men risken är väldigt stor att den kommer inom kort. Och eftersom inte Chrons finns ännu så vet ingen hur vi skall bota denna OFG.
Hur mycket ska man orka?

Kommentarer
Postat av: Malin Landberg

Massor av styrkekramar till er alla som är i detta nu <3 tänker på er!

2016-08-15 @ 14:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0